Ana içeriğe atla

Dünya Hali - 8 Kasım 2013


Dünya Hali - 8 Kasım 2013- Yayını 



Av. Bedrettin CANBOLAT
Av. Eyüp Sabri CANBOLAT

Yayında cevaplanan sorular:
   
-1-
Merhaba, icradan emlakçinin almış olduğu bir evi, emlakçiden satın aldık. 6 senelik bu binada daha önce bir aile oturmuş ancak elektrik aboneliği hiç yapılmamış. Ben abone olduğumda dairenin 2.500 lira elektrik borcunu bana fatura ettiler. Fakat bana borç olmadığı söylendi. Ve daha önceki elektriği kullananlara kaçak ihbarı yapılmamış. Daha önce abone olunmadan 4 sene elektrik kullanılmış. Ben abone olunca borç bana fatura edildi. Bu borcu kim ödeyecek? Bununla ilgili hukuksal olarak ne yapılabilir?
(emlakçi yardımcı olmuyor) cevaplarınız için şimdiden teşekkürler...

-2-
 Bize vefat eden babamdan bir dükkân kaldı. Şu an dükkan annem ve bende dahil üç kardeşin üzerinedir. Kiracı ile sözleşmeyi babam yapmış olup sözleşmede tahliye taahhütnamesi ve 500 euroluk ta bir senet bulunmaktadır. Biz babam vefat ettikten sonra kiracıyla bir sözleşme yenilemedik. Kiracı ödemelerini bana ait olan kredi kartına veya bazen elden olarak vermekteydi ancak son 6 aylık kirasını ödememiştir. Benim size sorum bizim bu kiracıya yaptırımımız ne olabilir? Kiracıyı çıkarmak için veya borcunu almak için nasıl bir yol izleyebiliriz?

-3-
Bir arkadaşım çekle araç satın aldı. Satısı da benim adıma aldı. Çekin günü gelmeden aracı bir başkasına sattı Ben de satışı verdim. Çek benim adıma değil. Araçta herhangi bir rehin de yoktu.  Bana karsı bir dava açılması söz konusu olabilir mi?

-4-
Merhabalar bizim izale-i şüyu davamız oldu. Davalı tarafındayız. davalılar 14 kişidir. ve davayı kaybettik. temyiz süresini de geçirdik. yalnız şöyle bir durum oldu: biz mahkemeden karar çıktıktan sonra kısa bir yazı yazmıştık. dava bittikten sonra temyiz edeceğiz diye. ama temyiz süresini kaçırdık bunla ilgili ne yapabiliriz

-5-
dedemin adına tapu çıktı. Tapuyu almak için mahkemeye verdik mahkeme kararını verdi. Tapu dairesi tespit davası istiyor. bunun için ne yapmamız lazım?

-6-
Özel bir yurtta kalıyordum. 1 yıllık sözleşme imzaladım. 1 aydır kalıyorum. 300 tl ödedim. Bir olay  yaşandı ve yurdun sahibi beni yurttan attı. Şimdi ise yurttan atıldığım ve kalmadığım halde sözleşmemi fes etmiyor.
1 yıllık parayı ödeyeceksin diyor.
Bunun için ne yapmalıyım.
Ödemezsen dava ederim seni diyor.
(Not soru sahibinin telefonu mevcuttur)

-7-
(e-posta ile cevaplandı)


Yayını dinleyin:

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANLAŞMALI BOŞANMA DAVALARI PROTOKOL NASIL HAZIRLANMALIDIR Anlaşmalı Boşa...

2023 Yılı Harçlar ve Masrafları

MİRAS PAYI HAK EDENE VERMEK YA DA MAHRUM BIRAKMAK NASIL OLUR ?