Ana içeriğe atla

Dünya Hali - 22 Kasım 2013

Dünya Hali - 22 Kasım 2013- Yayını 

Türkiye saati ile 14.05'ten itibaren canlı dinlemek için CANLI  linkine tıklayın. 

Yayını kaçırırsanız sayfanın altındaki linkten programın kaydını dinleyebilirsiniz.

 

 

Av. Bedrettin Canbolat

Av. Ferruha Canbolat


22 Kasım 2013 günü cevaplanan sorular:

 

1
Hocam;
Sizi çok fazla meşgul etmek istemem ama çok acil bir soru sormam gerekti lütfen benim için çok önemli.
Yabancı uyruklu bir erkek Türkiye de evlendiği zaman kaç sene sonra vatandaşlık alabiliyor.Evlendikten sonra vatandaşlığı alıncaya kadar vize almaları durumunda farklı ülkeye seyahat edebilirler mi?
Yanıtlarsanız çok memnun olurum çok teşekkür ederim.
Syg.
2
Merhaba,
Emlakçinin sitesinde alacağımız dairenin yaşı en fazla 36 olarak belirtilmişti. Emlakçi ve ev sahibiyle anlaştık. Emlakçiye  5 bin TL'lik kapora verdik. Ancak evin ruhsatında binanın yapım tarihi 1968 olarak görünüyor. Yani 46 yıllık bina. Arada 10 yıllık bir fark var. Ve ben bu evi almak istemiyorum. Kaporamı geri alabilir miyim? Fakat siteden ilanı kaldırmışlar. Emlakçi ben size söylemiştim diye bir yalan söylerse elimde kanıt yok. Ne yapabilirim. Teşekkürler
3
Avukat Boğaziçi ön görünümünde yeşil alan olan arsam için kamulaştırmasız el atma nedeniyle tazminat davası açtı. Yaptığımız sözleşmenin bir maddesinde dava devam ederken arsaya imar gelirse arsanın %20 sinin kendisine ait olacağını yazdı. Böyle bir sözleşme yasal mıdır? Zira: imarın yani inşaat izninin verilmesinde avukatımın hiçbir rolü bulunmamaktadır
4
Merhaba 20.11.2008 tarihinde evlilik dışı bir çocuğum oldu nüfus idaresinde tanıma yolu ile kimliğini aldık. Çocuğun velayeti annesinde olmasına rağmen çocuk 6 aylıkken benimle yaşamaya başladı ( annesi bıraktı ) çocuğun adresi halen annesinin yanında görünmekte ve çocuk şuan 5 yaşında,okul işlemleri için benden ikametgah isteniyor. Çocuğun velayetini alabilmem için hangi yolu izlemeliyim.
5

Biz babam, annem ve ben uzun yıllar yurtdışında çalıştık ve ben evimin büyüğü diye bütün kazancımı babama verdim. fakat uzun yıllar sonra annem Türkiye’ye gelip bir daire aldı ve onu da ben ödedim. aldıktan 3 sene sonra annem tekrar Türkiye’ye geliyor ve aldığımız o daireyi ablamın üzerine veriyor. satış yapmış ve ben de babama zaman zaman soruyordum. baba bunca senedir çalıştım, kazancımı sana verdim. hani benim hakkım ne olacak diyordum. babam bana diyordu ki, bizim başka bir evimiz daha var o da senin diyordu. Ben de diyordum ki baba lafla olmaz bana yazılı bir kağıt ver diyordum. yok merak etme bir şey olmaz ben ablanla konuştum diyordu. fakat gün geldi babam vefat etti.  3 ay oldu şimdi babamın kalan mallarından ablam hak almak istiyor  ( o ) bahsettiğim daireyi hesaba katmıyor. şimdi annem 80 yaşında ve o daire annemden ablama geçti. ablam  daireyi sattı ve başka daire aldı. benim sorum şu: ben annemden geçen daireden bir hak elde edebilir miyim?


6
merhabalar,eşim boşanma davasında hiçbir dayanağı olmayan durumlardan bahsetmiş .delil ve şahitten yoksun ben ise kanıta ve şahitlere sahibim.Hesabımız tamamen ayrı ama kendisi dilekçesinde borsadaki paramdan bahsediyor ve zor durumda kaldığımızdan bahsediyor ( her sene tatile gidiyorduk)delil olarak da bankadan gelen hesap döküm belgesini gösteriyor benden 20000 bin  maddi 20000 bin manevi tazminat 600 lira çocuk nafakası istiyor şu soruların cevabını bekliyorum şimdiden teşekkürler
 1 Savunma dilekçemi hangi yolla gönderebilirim postayla mı faksla mı yoksa başka bir yolla mı
2 savunma dilekçemde kendisinden ben de tazminat talebinde bulunabilir miyim yoksa ayrı bir dava mı açmalıyım
3  öğretmenim, çocuk nafakasını daha az vermek için ne yapmalıyım eşim de memur
4 şahitlerim başka bir ilde onların bulundukları ilde ifadelerinin alınması için dilekçemde nasıl bir ifade kullanmalıyım
5 borsadaki durum ben zor durumda bırakır mı hesabız ayrı  ve tüm ihtiyaçları ben karşılıyorum
6Kendisinin şiddet uyguladığı fotoğrafları savunma dilekçemde göndermek zorunda mıyım Çok teşekkürler

7
2013 eylül ayına kadar eşimle aynı şehirdeydik daha sonra tayinlerimiz farklı illere çıktı eşim ikametgahını bulunduğu ile aldı ve bana orada boşanma davası açtı ben ise ikametgahımı tayinimin çıktığı ile aldım eşimin açmış olduğu dava için yetki itirazında bulunabilir miyim ekim ayında dava açıldı

8
Merhaba bir akrabamla iş ortaklığı yapıyoruz. Resmiyette her şey onun üzerine. Şimdi ayrılmaya karar verdik. Ortaklığı inkar ederse ne yapmam gerekir? Lütfen yardımcı olur musunuz?

9
Çok önemli cevaplarsanız çok sevinirim iki sorum olacak
1)eşim boşanma davası açmış.Ben boşanma talebini kabul etsem savunma dilekçemde tazminat eşya paylaşımı vb. konularda talepte bulunabilir miyim? Yoksa benimde bu konular için dava açmam mı lazım? Bu davayı savunma dilekçem de belirtmem mi gerekiyor yoksa ayrı bir dilekçe ile ikametgâhımın bulunduğu ilde mi dava açmalıyım?
2) üç  tane şahidim var. Şahitleri savunma dilekçemde TC ve adreslerini bildirmek mi zorundayım yoksa ayrı bir dilekçe mi lazım? Şahitlerimin ifadelerinin ikametgâhlarının bulunduğu yerlerde alınması için savunma dilekçeme ne yazmalıyım? Çok teşekkürler

Yayını dinleyin:
 Programın tamamını dinle: Süre 49'


 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANLAŞMALI BOŞANMA DAVALARI PROTOKOL NASIL HAZIRLANMALIDIR Anlaşmalı Boşa...

2023 Yılı Harçlar ve Masrafları

MİRAS PAYI HAK EDENE VERMEK YA DA MAHRUM BIRAKMAK NASIL OLUR ?