Ana içeriğe atla

Dünya Hali - 15 Kaım 2013

Dünya Hali - 15 Kasım 2013- Yayını 

Türkiye saati ile 14.05'ten itibaren canlı dinlemek için CANLI  linkine tıklayın. 

Yayını kaçırırsanız sayfanın altındaki linkten programın kaydını dinleyebilirsiniz.


Av. Bedrettin Canbolat
Av. Eyüp Sabri Canbolat

Avukatlarımız, dinleyicilerimizden avukatlarasor.blogspot.com adresine gelen soruları cevaplamaya çalışacaklar.
Dinleyicilerimizden hafta boyunca gelen sorular geldiği tarih sırasına göre sıralanıyor ve blog sayfasında da yayınlanıyor.

Dinleyicilerimiz ayrıca yayın sırasında telefon, belgegeçer veya e-posta ile bize ulaşıp her konuda sorularını iletebilirler.

Yayınımızı dinleyemeyen dinleyicilerimiz için iki seçenek var. Yayın sonrasında programımızın ses kaydını avukatlarasor.blogspot.com adresinden veya radyomuzdan yayın tekrarını Türkiye Saati ile 02.05’te dinleyebilirler.

Dünya Hali - 15 Kasım 2013- Yayınında cevaplanan sorular: 

-1-
Babamızın adına olan arsayı müteahhit ile kat karşılığı anlaşıp verdik. İnşaat başladıktan sonra babamız vefat etti. İnşaat bitirildi ve teslim alındı. Biz 5 kardeşiz ve annemiz sağ. Müteahhitten bizlere 5 daire düştü. Dairenin birisinde abim annemle beraber kalıyor.  Bizlere ait 5dairede durum tapu yönünden nasıl oluyor buna bir açıklık getirirseniz, ayrıca annemiz hakkından feragat edip bana ait hisselerin çocuklarını devrini isteyebilir mi? Babadan kalan bu daireler için bizim ne gibi bir yol izlememiz gerekir ve de her birimize tapuda ne kadar masraf çıkar. (Telefon No. mevcut)
2
iyi akşamlar  benim abim maddi sıkışıklıklardan dolayı uyuşturucu maddeyi  bir şehirden başka bir şehre gönderirken yakalandı. 2012 yılında tutuklandı. 2013 yılında ceza verdiler. Cezası 6 yıl 6 ay. o 2yıl 6 ay yatacak. Şu an cezaevinde. Benim abim denetimli serbestlik yasasından yararlanabilir mi veya başka bir şekilde cezaevinden çıkabilir mi? en kısa sürede cevabınızı bekliyorum saygılarımla

-3-
Merhaba bir yakınımız evini bize satış yaptı. Borca istinaden teminat olarak... Ancak aramızda hiçbir sözleşme yok. Hiçbir banka yoluyla para transferi yok... Kısaca hiçbir resmi belge yok... Borcunu da ödemedi ve biz de evi satmak istiyoruz... Satarsak ilerde tapu iptal davası açabilir mi? Açarsa ne olur? Teşekkürler..

-4-
Dükkânımız var. Kiracı 6-7 aydır kira ödemiyor.
Ne yapmalıyım?

-5-
Merhaba,
babamlar 3 kardeşler ve halam ile amcam mirastan kalan ev ve arsanın mal paylaşımı yapılsın diye bize dava açtılar. Evin mal bedeli olarak keşif falan yapıldı. İhale usulü ile satışına karar verildi. Evi babam almak istiyor. Bu konuda ne yapmalıyız? Evin muhammen değeri 175 bin lira. İhale usulü ile satılacağı için ve evi biz almak istersek teminat yatırmamız gerekiyor mu? Almaya kalkarsak ne kadar para yatırmamız gerekiyor? KDV mirasçı için değişiyor mu? Ya da neler yapmamız gerekiyor? Bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.

-6-
Öğrenciyiz ve 10 aylık kontratımız var  ev el değiştirmiş ve çıkmamız isteniyor bizi çıkartmaları mümkün mü?

-7-
Merhabalar; benim şöyle bir sorunum var 18 senelik evliyim eşimin bir çanta imalat dükkanı var. yurtiçi çalışmakta benim dükkanla ilgili hiçbir hissem yok fakat aldatma kumar ve de şiddetli geçimsizlik yüzünden boşanmak istiyorum ancak biraz zoraki şartlarla ve eşimin piyasadaki kötü imajı sebebiyle yaklaşık 1 sene önceden 2014 yılına yapılmış 50 bin tl borç 10 adet senedi benim cirom altında piyasa verilmiş durumda ancak ben bu imzaları attıktan sonra kumar ve de aldatma durumlarını öğrenmiş bulunaktayım boşanmak istiyorum ama bu senetler yüzünden elim kolu bağlı durumda iş bu ki nasıl bir yol izlemeliyim ki bu senetleri benden tahsil edilmesin çünkü dediğim gibi benim dükkanla bir alakam yok sadece gayri ihtiyarı imzalamış bulunmaktayım ve de ödemem imkansız... Teşekkür ederim selamlar...

-8-
Merhaba;

Ben bundan 7 sene önce aynı iş yerinde çalışan bir kişi tarafından darp gördüm aynı gün devlet hastanesinde acile gittim. Acil çok kalabalıktı ve üstün körü baktı doktor. Burnumdan yeni ameliyat olduğum ve darp burnuma doğru geldiğinden korktum ve başka doktora gitmek istedim. Bu arada ufak bir ağlama krizi geçirdim. Başhekim yardımcısı gördü odasında dinledi ve sinirlerimin çok bozuk olduğunu düşünerek 2 gün rapor yazdı. Fakat yazdığı raporda sicil numarası filan yok. Aynı iş yerinde çalıştığım kadın disiplin kararı ile işten atıldı. İşe tazminat davası açtı kazanamadı. Fakat davada raporun sahte olduğunu dile getirdiler. Hâkime hanım raporu dikkate almama gerek yok şahitler ve alınan ifadeler doğrultusunda davayı sonlandırdı. İşe dönüş ve tazminat talebini reddetti. Bunun üzerine aynı kişi önce bana rapor düzenleyen başhekim yardımcısına dava açtı görevi kötüye kullanmaktan. Davada doktorun raporda sicil numarası olmadan düzenlemesi sebebiyle hakim görevi kötüye kullanmak yok ama görevi ihmal vardır diyerek doktora müsnet suçtan  ufak bir para cezası kesildi. Fakat şimdide aynı kişi kamuya suç duyurusunda bulunup beni suça azmettiren olarak dava açmış. Ben bu durumda suçlu sayılır mıyım? Ne yapmam gerekiyor? Avukat desteği almam şart mı? Böyle bir konuda dava benim aleyhime sonuçlanır mı? Yardımlarınızı rica ediyorum. Teşekkürler.

-9-
Merhabalar eşim polis memuru bana 2011 Mart ayında Şanlıurfa da boşanma davası açtı. Ancak kendi isteğiyle vazgeçti ve bir araya geldik. Zaten davayı da ailesinin zoruyla açmıştı. Kendisi psikolojik bakımdan sorunlu. Bir araya geldikten sonra doktora gittik doktor bana sıradan sakinleştirici verirken kendisine ise daha farklı bir ilaç vermiş. Başka bir doktor ise verilen ilaçların kendisine etkisinin olmayacağını söyleyip daha ağır ilaçlar vermiştir. Tabii polis olduğundan bu ilaçları farklı bir hastalık  adı altında almıştı ama yaklaşık 1,5 yıl sonra ilaçları kendiliğinden bıraktı ve sorunlarımız tekrar başladı. Ben ise öğretmenim. Kendisin tayini 2013  yazında Eskişehir'e çıktı ama ben kendisi ve ailesi sorunlu olduğu için Gaziantep'e ailemin yanına tayin istedim ve çıktı. Ama kendisi dilekçe vererek eş durumundan yanıma tayin istedi olmadı. Eylül ayında kendisini ve 2,5 yaşındaki kızımı  tüm eşyalar ve arabayı da vererek oraya yolladım. Ekim ayında tekrar bana dava açmış dilekçesinde şiddet psikolojik baskıdan bahsediyor ama kanıtı veya delili yoktur. Kendisinin şiddet uyguladığına dair fotoğraflarım (kendi kendime çektiğim fotoğraflar) ve üç tane şahitim var. Yine ev içerisinde bana silah çekmiştir ve bunu o zamanlardaki arkadaşına itiraf etmiştir. Arkadaşı da benim şahidim olmayı kabul etmektedir. Borsada param  var. Bunu belirterek benim kumar oynadığımı söylüyor ancak kendisiyle ortak bir hesabımız yoktur.  Evin tüm ihtiyaçlarını ben karşılıyorum Kendisi ise çok az masraf yapıyor. Sebep olarak da dinimizde erkek kadına bakmak zorundaymış. Yani ben borsayı kendi paramla oynuyorum ve çektiğim krediyle ödemesini kendim yapıyorum. İhtiyaçları kendim karşılıyorum: işte benim size şu sorularım olacak:

1) Tebellüğ belgesi elime ulaşmazsa ne olur?
2) Ben sadece  ilk davaya katılmazsam hemen çocuk nafakası ödemeye başlar mıyım?
3) İlk duruşmaya yazılı savunma gönderebilir miyim? Nasıl göndereceğim?
4) Benim şahitlerim Şanlıurfa'da. Eskişehir'e gitmeleri zor. Bulundukları yerde ifadeleri oldukları yerde alınabilir mi? Alınırsa ne yapmak lazım?
5)Beni kızımla görüştürmüyor ne yapmalıyım?

-10-
Hocam;
Sizi çok fazla meşgul etmek istemem ama çok acil bir soru sormam gerekti lütfen benim için çok önemli.
Yabancı uyruklu bir erkek Türkiye de evlendiği zaman kaç sene sonra vatandaşlık alabiliyor. Evlendikten sonra vatandaşlığı alıncaya kadar vize almaları durumunda farklı ülkeye seyahat edebilirler mi?
Yanıtlarsanız çok memnun olurum. Çok teşekkür ederim.
Saygılarımla.

-11-
Merhaba,
Emlakçinin sitesinde alacağımız dairenin yaşı en fazla 36 olarak belirtilmişti. Emlakçi ve ev sahibiyle anlaştık. Emlakçiye  5 bin TL'lik kapora verdik. Ancak evin ruhsatında binanın yapım tarihi 1968 olarak görünüyor. Yani 46 yıllık bina. Arada 10 yıllık bir fark var. Ve ben bu evi almak istemiyorum. Kaporamı geri alabilir miyim? Fakat siteden ilanı kaldırmışlar. Emlakçi ben size söylemiştim diye bir yalan söylerse elimde kanıt yok. Ne yapabilirim. Teşekkürler

Yayını dinleyin:


Yorumlar

  1. *% 3 faiz kredisi oranı sunuyor
    * Nakitsiz Girişimci Sigortası
    * Para için garanti

    Kredi notu iyi olan Credit Financier Home, sınai ve kişisel menfaatler amacıyla şahıslara veya şirketlere veya kooperatif birliklerine teminat kredileri ve teminatsız krediler sunmaktadır.

    İletişim Adresi:
    Whatsapp: +15184181390
    Doğrudan posta
    creditfinancierhome@gmail.com

    YanıtlaSil
  2. *% 3 faizli kredi oranı sunar
    * Nakitsiz Girişimci İçin Sigorta
    * Para garantisi
    * 10,000 TL'den 100,000,000 TL'ye kadar kredi teklifi

    İyi kredi puanıyla, Credit Financier Home, bireysel veya şirket veya kooperatif derneklerine, endüstriyel ve kişisel çıkarlar için teminatlı krediler ve teminatsız krediler sunar.

    İletişim Adresi:
    WhatsApp: +15184181390
    Doğrudan posta:
    creditfinancierhome@gmail.com

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANLAŞMALI BOŞANMA DAVALARI PROTOKOL NASIL HAZIRLANMALIDIR Anlaşmalı Boşa...

2023 Yılı Harçlar ve Masrafları

MİRAS PAYI HAK EDENE VERMEK YA DA MAHRUM BIRAKMAK NASIL OLUR ?