Ana içeriğe atla

Dünya Hali - 27 Aralık 2013

Dünya Hali - 27 Aralık 2013 Yayını 



Yayını kaçırırsanız sayfanın altındaki linkten programın kaydını dinleyebilirsiniz.

Av. Bedrettin CANBOLAT
Av. Eyüp Sabri CANBOLAT

dinleyicilerimizden avukatlarasor.blogspot.com adresine gelen soruları cevaplamaya çalışacaklar.
Dinleyicilerimizden hafta boyunca gelen sorular geldiği tarih sırasına göre sıralanıyor ve blog sayfasında da yayınlanıyor.

Dinleyicilerimiz ayrıca yayın sırasında telefon, belgegeçer veya e-posta ile bize ulaşıp her konuda sorularını iletebilirler.

Yayınımızı dinleyemeyen dinleyicilerimiz için iki seçenek daha var. Yayın sonrasında programımızın ses kaydını avukatlarasor.blogspot.com adresinden veya radyomuzdan yayın tekrarını  Cumartesi sabahı Türkiye Saati ile 02.05’te dinleyebilirler.

Bu programımızda cevaplanan sorular:

 SORU1)
İstanbul'da yaşıyorum. Tekirdağ'da yazlığım var. Alt katımızdaki komşunun evine su sızmış. Sigortadan karşılatarak evini yaptırmış. Hiçbir şeyden haberimiz olmadı. Bugün evime sigorta şirketi tarafından dava açıldığına ve kazanıldığına dair belge geldi ve 1 hafta içinde 5000 lira ödemem gerektiği yazıyor. Bu nasıl olabilir? Haberim olmadan nasıl böyle bir şey yapılabilir? Benim haberim olsa eğer benimle ilgili bir problemse kendi sigorta şirketimden karşılardım. Bu durumda benim yasal olarak yapmam gereken nedir? Çok teşekkür ederim.

SORU2)
Babam 2006 yılında Ltd şirketindeki hisselerini kardeşime devretti. 2009 yılında vefat etti. Miras işlemleri için kardeşime vekalet verdik. Hisse dışında kalan maldan bir şey vermedi. Tenkis davası açıp üç kız kardeş hisseden pay alabilir miyiz?

SORU3)
Değerli Avukatım;
Biz altı kardeşiz ve baba vefat edeli yaklaşık altı sene oldu. Bundan iki sene önce kardeşlerimi mahkemeye verdim. Mahkemede beni haklı bularak taşınmazların icra yoluyla satışına karar verdi. Yapılan ilk icra satışında talipli çıkamadığından dolayı satış kaldı ancak ileri zamanlarda  hisseme düşen kısmı satmak için üç kardeş ile  anlaştım. Benim hisseme düşen kısmı üç kardeşe satma kararı aldım. Tapuda mahkemenin koymuş olduğu tedbir var dendi ve satış kaldı. Benimde siz değerli avukatlara bir sorum olacak. Satışı yaptıran davayı açan benim bu açıdan mahkeme heyetine dilekçemi vermem lazım taşınmazların hisseme düşen miktarın tamamını kardeşlerime sattım diye yoksa yeniden satış için işlemimi yaptırmam veya davayı geri çekmem mi lazım?  Satışı iptal ettirmek için davayı açan olarak icar satışını iptal edebilir miyim?

SORU4)
Bir pazarlama şirketinden halı-yıkama aldım ve bir senedimi ödemedim diye makineyi benden aldılar ve eşime sen kiracısın bu makine neyine gibilerinden bir şeyler demişler. Ben ne yapabilirim? Teşekkür ederim.


SORU5)
Emlakcı bana ev yakıt parası için dört adet senet imzalattı. İkisini ödedim ve daha sonra evden çıktım.  Kendisi senetlerimi vermiyor.  Beni dava etse üstüme hiçbir şey yok maaşım yok. Öğrenciyim ne yapabilir ?(kefilim de öğrenci)



Yayını ve sorulara cevapları dinleyin:

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANLAŞMALI BOŞANMA DAVALARI PROTOKOL NASIL HAZIRLANMALIDIR Anlaşmalı Boşa...

2023 Yılı Harçlar ve Masrafları

MİRAS PAYI HAK EDENE VERMEK YA DA MAHRUM BIRAKMAK NASIL OLUR ?