Ana içeriğe atla

Dünya Hali - 13 Aralık 2013

Dünya Hali - 13 Aralık 2013 Yayını 


Türkiye saati ile 14.05'ten itibaren canlı dinlemek için CANLI  linkine tıklayın. 
   

Yayını kaçırırsanız sayfanın altındaki linkten programın kaydını dinleyebilirsiniz.


Av. Bedrettin CANBOLAT

dinleyicilerimizden avukatlarasor.blogspot.com adresine gelen soruları cevaplamaya çalışacaklar.
Dinleyicilerimizden hafta boyunca gelen sorular geldiği tarih sırasına göre sıralanıyor ve blog sayfasında da yayınlanıyor.

Dinleyicilerimiz ayrıca yayın sırasında telefon, belgegeçer veya e-posta ile bize ulaşıp her konuda sorularını iletebilirler.

Yayınımızı dinleyemeyen dinleyicilerimiz için iki seçenek daha var. Yayın sonrasında programımızın ses kaydını avukatlarasor.blogspot.com adresinden veya radyomuzdan yayın tekrarını  Cumartesi sabahı Türkiye Saati ile 02.05’te dinleyebilirler.

Bu programımızda cevaplanacak sorular:
Soru 1)
ben 21 yasinda alman -türk vatandasiyim,türkiyede yasayan babam 2005 de soy ismini degistirmis.. Ben Türk vatandaşlığından çıkmak icin konsolosluga basvurdugumda ögrendim... simdi türkiye'de başka soyadim var. Almanya'da baska .. Burada degistirmek istedim (cünkü türk vatandasligindan cikamiyorum isim baska oldugu icin ) Almanlar Kabul etmiyor yeni soyismini.. Ne yapmam gerekir? her tarafa basvurdum. biri birine gönderiyor... yardımınız için simdiden tessekürler.


Soru 2)
Basit yaralama suçundan mahkemeye çıktım. Mahkeme 4000 TL para cezası verdi. Mahkeme beş (5) yıl süreyle erteledi. 2011 yılında, internet üzerinden mail yoluyla bir şâhıs kız arkadaşımla aramızı bozmaya çalıştığı için ve bu şahıs kız arkadaşımın karşısına olur olmadık yerde çıktığı için kız arkadaşım bu durumdan tedirgin oluyordu. Bu şahıs bana kız arkadaşımı evine götürdüğünü, kız arkadaşımın beni kendisiyle aldattığını söyleyince o an ki sinirle  hakarette bulundum. Kız arkadaşım da tedirgin olduğu için bu şahsın gözünü korkutmak için tehdit içerikli sözler yazdım. Bu şahıs internetini kullandığım kişiler adına şikâyette bulunmuş. Ben bu durumu öğrenince şahısın ailesiyle görüşüp şikâyeti çektirdim ama tehditten Sulh Ceza Mahkemesince kamu davası açıldı. İnternetini kullandığım kişiler beni tanık gösterdi. Bende hâkim karşısında burada ki anlattıklarımı anlattım. Hâkim de internetini kullandığım kişilerin beraat ettiğini söyledi ve adıma kamu davası açılabileceğini söyledi. Sizce sonuç ne olur? Ceza alır mıyım? Ertelenen cezam aktif hale geçer mi?    

Soru 3)
Dayımın oğlu ile beraber bir iş kurduk. Vergiden muaf olabilmemiz için şahıs firmasını dayımın oğlunun üzerine yaptım sermaye 150 bin TL. Yarı yarıya sermaye koyduk.  Bu konuda resmi olarak dayımın oğlunun üzerinde bulunmaktadır mal varlığı. Ayrıca inanç sözleşmesi yapmadık.  Bu konuda nasıl bir yol izlememiz gerekir?

Soru 34) 
 Sayın Avukatım, Ekim ayının 23’ünde boşanma mahkemem düştü ve ret demiştim. Eşim itiraz etti ve temyize gönderdi. Acaba temyiz ne kadar sürede gelir? Yine red mi gelir yoksa sonuçlanır mı?

Soru 5)
İyi Günler. Acil olarak cevap almam gereken bir konu var. Ben Ankara’da bir boşanma davası açtım ve bunun sonucunda boşandım. Şimdi mal davası açmak istiyorum ama avukatım eşya neredeyse orada açılır diyor. Karşı taraf ret ederse eğer oturduğum yerde mi gözükür? İlla orada mı açmam gerekiyor davayı?  Teşekkür ederim.

Soru 6)
Kullanım ihtiyacı nedeniyle satın alınan gayrimenkulde ki kiracının mahkeme yoluyla tahliye ettirilmesi sonrasında, dairede hiç oturulmadan satılması halinde kiracıya bir hak veya tazminat doğar mı?

Soru 7)
Merhabalar Tokat’ta tarlamda bulunan evime Tokat elektrik firması (ÇEDAŞ) elektrik vermiyor. Bunun nedeni ise eve en yakın direğin 500 metre mesafede olması. Bu durumda ben nasıl bır yol izlemeliyim? Dava açsam elektriğimi bağlatabilir miyim?  BİMER’den başvuru yaptım ve yazdığım dilekçeleri elektrik firması müdürüne(ÇEDAŞ) yollamışlar ve dilekçelerim üzerine annemle babamı çağırmışlar. Elimizden bir şey gelmez. İmkân yok. Şu an elektrik bağlayamayız demişler ve 2015 tarihine gün vermişler. Yedi aydır mumla oturmaktayız. Bana yardımcı olur musunuz? Ne yapmalıyım? Dava etsem bu dava benim lehime sonuçlanır mı? Şehir merkezinde mahallede ikamet ediyoruz köy kasaba olsa anlayacağım onları ama şehirde yaşıyoruz. ÇEDAŞ Müdürü sorun çıkartıyor. Başbakanlığa dilekçe yazdığım için acil cevaplarınızı bekliyorum. Beş yüz metre tel ve on adet direk dikilecek sadece ama yapmak istemiyorlar.

Soru 8)
Merhabalar. Ankara’nın Altındağ ilçesinde Orhangazi mahallesinde  bir  küme evimizde evimizin sahiplerimizden biri ölmüştür. Bu ölüm resmi olarak kayıt edilmemiştir. Bu sorunu bir türlü çözemiyoruz. Yardım ederseniz sevinirim.

Soru 9)
 İyi Günler. Ben ablam için yardım istiyorum. Ablam 1993 yılında evlendi ve eşiyle arasında otuz yaş fark vardı. Toplamda yirmi sekiz yıl  evli kaldılar ve o süre zarfında altınları ve babamdan aldığı yetim parası ile evlilik parası ayrıca bizim yardımımız ve  kocasının da desteği ile bir ev aldılar. Birkaç yıl sonra eşi iki kızının davranışlarından dolayı 4’de 3’ünü ablama satış yaptı. Kalan 4’ de 1‘ini de  kızlarının kendisine davranışlarından dolayı ölmeden 1 yıl önce  satışını sadece ablama yapılacak diye noterden ve üniversiteden akli dengesi yerinde raporuyla vekâlet verdi. Ablam önce almadı ama eşinin ısrarı üzerine ölümünden altı yıl önce aldı. Eşi 2011 yılında vefat etti. Bunun üzerine çocukları dava açtı ve  tapunun bütününe iptal davası açtılar. Evin sadece bir payına sahip oldu yani 4’ de 3’ü kızların; 4 ‘de 1’i ise ablamın oldu. Şahitlere rağmen 110 milyarlık evden ablam sadece 27 milyarını alabilecek.  Kızlar daha çok hak sahibi oldular. Ablamın vermiş olduğu paralar belgeli ve şahitli olmasına rağmen yarısını nasıl alamadı? Sağlık raporu neden geçersiz oldu?  Evi şu an icra kanalıyla satacaklar henüz parayı almadı. Çaresiziz, başka geliri ve kalacak yeri yok. Cevabınızı bekliyorum. Saygılar.

Soru 10)
2000 -2005 yıllarında bankada çalışıp istifa ettim. Kırk dört (44) gün izin hakkımda kaldı ne yapmalıyım? Teşekkürler

Soru 11)
Merhabalar. Bir kadın Skype üzerinden benle konuştu. Daha sonra konu cinselliğe geldi ve bana soyunmamı söyledi. Bu durumun rehavetiyle bende soyundum. Şimdi yurt dışından birileri o görüntüleri bana karşı kullanıyor. Bir kez 180 dolar gönderdim. Kişinin ismi mevcut dekont da var.  Bu durumda ne yapmalıyım? (mesaj da attılar şimdi başka başka kişiler arıyor bu kişiler yurt dışında olduğundan savcılık işlem yapar mı? Şimdiden teşekkürler

Soru 12)
Antalya ‘da 1990 senesinde eşim üzerime iş yeri açtı.1993 senesinde dükkânı kapatarak İzmir’e taşındık.
2001 yılında eşimden boşandım. Şu an rahmetli babamın emekli maaşıyla geçimimi sağlıyorum.
Sorum şudur; bundan iki ay önce adıma Antalya -Düden vergi dairesinden vergi borcu çıktı. Bu zamana kadar böyle bir borçtan haberim yoktu.  Adıma hiç tebligat yapılmadı. Bunca yıl sonra böyle bir borç cıktı karşıma. Yasal olarak ne yapmam gerekiyor? Böyle bir şeyden kesinlikle haberim yoktu yıllar sonra böyle bir şeyle karşılaştım. Bana nasıl yardımcı olabilirsiniz?
Şimdiden teşekkürler.
  
Soru 13)
Kayın babam 1-1-2012 tarihinde 2 yıllık emlakçi kiracısına devirli bir kira kontratı yapmış. Babam 1-8-2012 de vefat etti dükkânın tapusu verasetle bize düştü. Tahliyesi için ben de hiç vakit geçirmeden avukata verdim ( 3-3-2013 ). Bu arada da kiracı kirasını ödemediği için temerrüde düştü. Sonunda 10-10-2013’de tahliye çıktı. Kiracının elindeki babam tarafından imzalanan kontrat bitimi 1-1-2014 'tür. Ama biz dükkânın tahliyesini almak için gittiğimizde (12-12-2013) karşımıza dükkânı 60 bin TL. Devir aldığını söyleyen biriyle karşılaştık. Avukatım icradan polis nezaretinde elemanlarla geldi. İçerde kiracının bir masası ve klima vardı. bir tutanak tutulu anahtar avukata çilingir vasıtasıyla teslim edildi. Sorum şu: Kiracının bu dükkanı devretme gibi bir hakkı var mı?
Ne yapmam gerekir.

Yayını ve sorulara cevapları dinleyin:
 Programın tamamını dinle: Süre 51'14"

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANLAŞMALI BOŞANMA DAVALARI PROTOKOL NASIL HAZIRLANMALIDIR Anlaşmalı Boşa...

2023 Yılı Harçlar ve Masrafları

MİRAS PAYI HAK EDENE VERMEK YA DA MAHRUM BIRAKMAK NASIL OLUR ?