Ana içeriğe atla

Dünya Hali - 06 Aralık 2013

Dünya Hali - 6 Aralık 2013- Yayını 


Türkiye saati ile 14.05'ten itibaren canlı dinlemek için CANLI  linkine tıklayın. 
  

Yayını kaçırırsanız sayfanın altındaki linkten programın kaydını dinleyebilirsiniz.


Avukatlarımız, 
Av. Bedrettin CANBOLAT
Av. Ferruha CANBOLAT
dinleyicilerimizden avukatlarasor.blogspot.com adresine gelen soruları cevaplamaya çalışacaklar.
Dinleyicilerimizden hafta boyunca gelen sorular geldiği tarih sırasına göre sıralanıyor ve blog sayfasında da yayınlanıyor.

Dinleyicilerimiz ayrıca yayın sırasında telefon, belgegeçer veya e-posta ile bize ulaşıp her konuda sorularını iletebilirler.

Yayınımızı dinleyemeyen dinleyicilerimiz için iki seçenek daha var. Yayın sonrasında programımızın ses kaydını avukatlarasor.blogspot.com adresinden veya radyomuzdan yayın tekrarını Türkiye Saati ile 02.05’te dinleyebilirler.

Soru 1Çok değerli Avukat arkadaşlar , öncelikle size bir sorum olacak yardımcı olursanız çok sevinirim . Ben mobilya sektöründe hizmet etmekteyim.  Yakın zamanda bir müşteri şubemize geldi ve evinin iç oda kapılarını değiştirmek istediğini söyledi. Müşterinin talebi üzerine ekibimiz keşif yapıyor ve müşteriye özel modeller,renkler beğeniliyor ve 3.500 TL üzerinden anlaşma yapılıyor . Müşterimiz bu parayı on iki (12) ay boyunca ödeyeceğini taahüt ediyor ve sözleşmeyle senet imzalıyor . Bu durum üzerine firmamız kapıları yirmi (20) gün içerisinde müşterinin evinin ölçüsüne göre üretiyor ve sıra montaj aşamasına geliyor . Müşterimizi arayıp montaj için gün istiyoruz fakat müşteri kapıları istemediğini, vazgeçtiğini ödemeyeceğini söylüyor. Müşteri evde yaşlı annesiyle oturuyor . Annesi ise "Oğluma bakma, o ödemez gibilerinden bir şeyler söylüyor, adamsa aklı başında kırk-kırk beş yaş aralığında zihinsel hiçbir problemi olmayan birisi. Sonuç olarak; biz bu müşteriyi avukata verdik, kapıları da depomuzda hazır vaziyette bekletiyoruz. Dosya bir yıldır avukatta fakat avukat hiçbir şey yapamıyor. Üzerinde mal varlığı yok diyor ve adamın kendi üzerine kayıtlı MERNİS adresinin bulunmadığını söylüyor. Bu durumda bizim yapabileceğimiz bir şey var mıdır? 3.500 TL zarardayız yardım ederseniz sevinirim.

Soru 2 Merhabalar hocam.  Biz üst katta oturmaktayız . Alt kattaki komşumuz bizim çıkacağımız merdivene ayakkabı dolabı yaptırdı . Evde kullanmadığı fazla ve gereksiz eşyaları oraya koyuyor . Biz hastamız olduğunda hastamızı sedye ile indiremiyoruz. Eve eşya aldığımızda çıkaramıyor ; pazar poşetleriyle merdivenden zor çıkabiliyoruz . Alt komşunun oturduğu ev babasına ait.Şikayetimizi dile getirmemize rağmen dolabı  kaldırmıyorlar Bu durumda bizim yapmamız gereken nedir ? Nereye başvurmalıyız ? Bizi bilgilendirirseniz seviniriz .

Soru 3Selamlar , mevcut beş katlı binamızın arsa tapusu (daire tapusu yok) 4 / 5 'i babama aittir . Babamın üzerine kayıtlı dört dairenin ikisinden babam kira almaktadır . Diğer kalan iki daireden birinde biz ,diğerinde ise bizim kira aldığımız kiracı oturmakta . Fakat bundan (üç) 3 ay önce babam çeşitli bahaneler öne sürerek evi terk etti ve kalan tek kiracıyı ve bizi evden çıkartacağını avukatı aracılığı ile tebliğ etti. Merak ettiklerim şunlar; ilk olarak kendi oğullarını evden atabilir mi ?
İkincisi, kiracının oturduğu dairenin tüm masrafını banka kredisi ile bize yaptırdı. Şimdi kirayı da geri ödemek istemiyor. Bunu engellemenin bir yolu var mıdır?  Bu arada şunu özellikle belirtmek isterim: bu dört dairenin yapımında babamın katkısı çok fazla değildir. O, sadece kolon ve döşeme betonunu döktü. Kalan tüm işleri biz yaptık ama tapu onun üzerine olduğu için elimiz kolumuz bağlı.

Soru 4Merhabalar, kızımın nüfus kaydına ’’ Çeylin’’ olarak yanlış yazılan adını ‘’Ceylin’’ olarak düzeltmek istiyorum. Bunun için dava açmak gerekiyor mu? Nüfus müdürlüğü düzeltemez mi ?  Bu konuyla ilişkili nasıl bir yol izlemem gerekiyor ?  Bu konuyu acilen çözmem gerekiyor ; çünkü kızım arkadaşları alay ettiği için okula gitmek istemiyor . Yardımcı olursanız çok sevinirim .
Soru 531-01-2013 tarihinde çalıştığım marketin yük asansörü üst katta iken boş plastik sebze kasasının asansörle duvar arasına sıkışması ve aşağı yukarı hareket etmemesi nedeniyle personelim Serdar Bey'in o kasayı çekiçle kırıp çıkartmaya çalıştığını fark ettim. Kendisine uzak durmasını, iş güvenliği açısından tehlikeli olduğunu belirttim. Marketin mağaza sorumlusu olarak benim amirim durumundaki Bölge Müdür’ünü aradım.  Telefona bakmayınca toplantıda olduğunu öğrendim. Aynı kasaya, personeli oradan uzaklaştırınca bende bir kere ayağımla vurdum bunun üzerine asansör bir anda sıkıştığı yerden kurtuldu ve  üç-dört metre aşağı düştü. Ardından ben de asansörün üstüne yüz üstü düştüm ve hemen Eyüp Devlet Hastanesine gittim. Yüzümün sağ tarafı ile kulağımın üst tarafı ve burnumun dış tarafı yara aldı. Devlet hastanesi bir şeyin yok deyip gönderdi . Daha sonra eve gidince belimde ve ayaklarımda ağrılar başladı bunun sonucunda bir ay yere oturamadım ve sırt üstü yatamadım. Toplam on gün iş göremez raporu aldım. Genel olarak durumum iyi, hastanede polis tutanak tuttu. Şikayetçi olmadım. SSK’ya iş kazası olarak bildirildiğini daha sonra SSK'dan öğrendim.  Müfettiş gelip rapor düzenlemedi. Acaba tazminat davası açsam kazanabilir miyim?  Davayı kazanacak olursam sizce ne kadar tazminat alırım? Son olarak bu olay çerçevesinde nasıl bir yol izlemeliyim? Son olarak Bölge Müdürü aynı durumlarda bizden soruna kendimizin müdahale etmemizi istemişti. Şöyle ki; “klimanın filtrelerini yıkayın, buzdolabının motorlarını yıkayın” diye iş verdi. Ben dahil çalışan personellerimizin bu işlerle alakalı hiçbir bilgisi olmadığı halde bu talimatlarını yazılı olarak yapmamızı istedi. Acaba bu asansöre müdahale etmeme etkili midir?

Soru6İyi çalışmalar diliyorum. Yaklaşık iki yıldır devam eden miras davasında lehimize karar çıkarak mahkeme gayrimenkullerin satışına karar verdi. 1. İcra’da talipli çıkmadı.  Davayı açan kişi anlaşma yoluna giderek diğer üç kardeşle anlaşma sağladı. Toplamda altı kardeş  bulunmakta... Davayı açan bir kişi tapuyu üç kardeşe devretmek istiyor, ancak malların üzerindeki tedbir olduğundan diğer iki kardeş tedbiri kaldırmıyor. Hal böyle olunca davayı açan tapusunu devredip parasını alamıyor. Bu konu hakkında yardımlarınızı bekliyorum .

Soru 7)    Annem 2014 yılında inşaatın tamamlanacak olan evin kendisi öldükten sonra bana kalmasını vasiyet etti. Annem okur-yazar olmamasına rağmen noterin yazdıgı yazı okutuldu ve imzalatıldı .  Bu bağlamda bunun geçerlilik süresi ne kadardır ? Annem hala yaşıyor ve emekli maaşı aldığı bankadan 15.000 lira kredi çekti eğer annem krediyi  ödeyemeden ölürse banka eve el koyar mı ?

Soru 8İyi Günler,  arkadaşım bana bir ticari işlemden bahsetti.  Kendisine vekalet verip bir araç alacağımızı ve aldığımız aracı da araç kiralama firmasına vererek ticaret yapabileceğimizi söyledi. Benden on bin TL istedi. Daha sonrasında parayı araç almakta kullanmayıp kendi işlerinde kullandığını öğrendim. Şu an elimde vekaletname var. Ayrıca, facebook konuşmalarında parayı nerede kullandığını ifade etmiş ve bununla ilgili sms kayıtları da mevcut. Bir dava açsam kazanabilme ihtimalim ne kadardır? Memur olduğum için ticari amaçlı araç kiralayarak kazanç sağlamam memuriyetimden dolayı ek iş yapma nedeniyle bir suç teşkil eder mi? Not: Her ne kadar bu amaçla da olsa vekalet vermeme rağmen bahse konu araç kiralama firmasından kazanç sağlama olayı gerçekleşmemiştir.

Soru 9
İyi Günler, eşim ile dört yıllık evliyiz. Evliliğimizden bir çocuk bulunmakta... Anlaşmalı olarak boşandık ve çocuk için 500 TL nafaka verilmesinde karar kıldık. Başka herhangi bir karar yok, fakat karım iki adet darp raporu aldı ve bana darp için dava açtı. Sadece hafif hasarlı bir darp söz konusudur. Bu olay beni tahrik etti ve kendisine hafifçe vurdum o da bunu raporla belgelemiş.  Aynı zamanda eşimin üzerine tescil ettirmiş olduğum arabayı sattı ve bana pay vermedi. Şimdi ise nafaka için beni icraya vermekle tehdit ediyor. Maaşımın büyük bir kısmı borçlara gidiyor. Faturaları belgelendirme şansım var. Bazı telefon mesajlarını vs. kayıt altına almış. Şimdi size sorularım şunlar hocam;
- Araba vb. şeyleri onun adına almıştık. Beni maddi olarak zarara uğrattı. Ben hala sattığı arabanın taksitlerini ve kendi ev kiramı vs. ödemekteyim ve borçlarım var. Boşanma anlaşmalı olarak gerçekleştirildi fakat giderim çok fazla. Nafakayı düşürme imkanımız var mıdır?
Bir diğer sorum, önümüzdeki günlerde darp için davamız var. Sizce darptan dolayı bir ceza alır mıyım? Kendimi savundum, tahrik etti şeklinde savunma yapsam ceza ne kadar düşer? Ya da adli para veya hapis olarak ceza ne olur? Son olarak;  nafakayı icraya verirse maaşımdan kesinti olacağı söyleniyor. Bunu engelleme veya iptal etme şansımız var mıdır? Maaşımdan kesilmemesi için nasıl bir savunma yapabilirim? Teşekkür ederim.

Soru 10)
Bir vakfa 20 yıl emeklilik vadiyle aidat ödedim. Şu anda hiç bir yerle irtibat kuramıyorum. Benim gibi binlerce kişi var. Denetimi de hazine müsteşarlığına bağlı. Bizim nereye başvurmamız lazım? Bize yol gösterirseniz memnun oluruz. ALLAH SİZDEN RAZI OLSUN.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANLAŞMALI BOŞANMA DAVALARI PROTOKOL NASIL HAZIRLANMALIDIR Anlaşmalı Boşa...

2023 Yılı Harçlar ve Masrafları

MİRAS PAYI HAK EDENE VERMEK YA DA MAHRUM BIRAKMAK NASIL OLUR ?