Ana içeriğe atla

Dünya Hali - 25 Ekim 2013

Dünya Hali - 25 Ekim 2010 - Yayını 

Yayını sayfanın altındaki linkten programın kaydını dinleyebilirsiniz.


Av. Eyüp Sabri Canbolat ve Av. Bedrettin Canbolat'ın bugünkü yayınımızda cevapladığı sorular:
Not: Sorular gönderilme tarihine göre sıralanmışlardır. Sürenin yetmemesi nedeniyle cevaplanamayan sorular bir sonraki yayınımızda öncelikle cevaplanmak üzere sıraya konulacaktır.

1
Sayın avukatlar, benim sorunum şu:  ben 22 yan yana bitişik tek kazandan ısınan 60 daireli bir apartmanın giriş bodrum katındaki bir meskenin sahibiyim.
Ben de bu dairemin bir odasını dükkâna çevirip market olarak faaliyet göstermek istedim. Belediye de benden kat maliklerinden muvaffakatname istedi. Tamam dedim ama yönetici ben istemezsem açtırmam diyor. Kendi tanıdığı 2 kişinin imzasını geri aldırdı. Bu da yetmiyormuş gibi tüm kat maliklerine beni kötüleyerek mesaj atmış. Demiş ki a 89 un altına biri bakkal açmak istiyor güvenilmeyen biri. İyi olmaz lütfen açılmaması için imza atınız.
Ben yönetici vs şeklinde yönlendirme yapıyor ben bu adamı ne yapayım. Bu adamı mahkemeye vereceğim. Benim kaderimle oynamaya kalkıyor. ALLAH RIZASI İÇİN BANA YOL GÖSTERİN.
2
Merhaba, yasalara aykırı hiçbir durum olmamasına rağmen sadece kişilerin şahsi şüphelerini tespit etmek için emniyet birimleri tarafından hukuka aykırı şekilde telefonumun, özel görüşmelerimin dinlendiğini öğrendim. Resmi olarak elimde hiçbir belge yok, sadece telefonumu dinleten kişilerin, dinleme işlemini doğrular nitelikte sözlü olarak  yapmış olduğu konuşmalardan yola çıkarak bu kişiler hakkında şikayetçi olabilir miyim? Yardımlarınız için teşekkür ederim...

3
Ben Sakarya ilinde öğrenciyim. Ağustos 2013 tuttuğum evin sahibiyle sorun yaşıyorum. Önce durumumu anlatayım

Ev sahibim evi tutarken ev arkadaşım ve bana Ağustos 2014 e kadar her ayın ödemesi ve depozito bedeli (3kira bedeli) için senet imzalattı (toplamda 450TL x 15 senet ) ve bu senetleri özel bir bankaya verdi. Daha sonra öğreniyorum ki imzalattığı senetler kira senedi değil borç senediymiş. Ancak ben her ay ATM den veya gişeden kira ödemesi açıklaması ile kiramı yatırıyorum. Ardından ilgili şubeden senedi geri alıyorum.

Sorun bununla da bitmiyor ev sahibim özel hayatıma karışarak. Bay/bayan hiç bir misafiri evime getiremeyeceğimi bunun yasak olduğunu söylüyor ve gelen misafirimi içeriye almayarak hem beni hem de misafirimi rencide ediyor.

Ayrıca benden habersiz elinde evimin kapısına ait olan anahtarla benim evime izinsiz bir şekilde giriyor evden masayı alıyor.(evi eşyalı tuttum)

Sorularım şunlar.

1- Bana imzalattığı senetler borç senedi olduğundan ve beni kandırdığından dolayı  bu kişi nitelikli dolandırıcı sıfatına girmez mi?
2- "Ben izin vermezsem misafir gelemez" demesi benim kişilik haklarıma karşı yaptığı bir saldırı değil midir?
3- Ben bu daireden çıkmak istediğimde hukuksal olarak benim bu senetleri almam mümkün mü?
4- Aynı daire için arkadaşım ve bana ayrı ayrı kira sözleşmesi yaptırdı. Bu yasal olarak mümkün mü? Çünkü ben bu şahısın devlete daha az vergi ödemek için 900tl olan kira bedelini 2 kişiye ayrı ayrı sözleşme yapmak suretiyle ödeterek vergi kaçırdığını düşünüyorum
Durumun karışık olduğunun farkındayım ancak artık evimden tiksinme durumuna geldim ve çok rahatsızım.
İlginiz için teşekkür ederim


4.

Bir yayıncılık firmasından bana iki öğretmen geldi. Bana üniversite ve lise kitapları getirdiler. Kitapların değeri 3100 lira. 1 yıl önce bana geldiler ve sözleşme yaptılar. İmzaladık. İnternetten ders, dershanede özel ders ve ilgileneceklerini söylediler.  Dolandırdılar. İtiraz ettim bir hafta içinde ama geri dönüş yapmadılar. Öğretmenleri aradım çalıştıkları firmadan ayrılmışlar. Kimse cevap vermiyor ve bana haciz göndereceklermiş ve bir tane uyarı haciz kağıdı geldi. Bir de üstüne faiz koymuşlar.  Ne yapmam gerekir? Yardım edin lütfen.  Avukat tutacak param yok.

5
1. Asliye Hukuk Mahkemesi Dosya Türü Hukuk Değişik iş Dosyası adına açılmış ve karara cıkmış adliyede görünmüyor fakat ne tür bir mahkemedir bu cvplarsanız cok sevınırım şimdiden tşkler.

6
merhabalar.6 yıllık devlet memuruyum. 4 ay önce 50,000 TL banka kredisi kullandım. ancak taksitlerimi ödeyemiyorum. Muhtemelen maaşıma haciz gelecek. ancak evime de haciz gelir mi ? ayrıca iş yerimden bununla ilgili bir ceza alır mıyım ? kesinti maaşımın tamamına mı yoksa bir kısmına mı yapılır . yanıtlarsanız çok sevinirim. teşekkürler.
7
yeni yapılmış olan bir sitede oturmaya başladık .Bizden  2  ay sonra üst kata bir kiracı taşındı .Kiracı köpek besliyor ve köpeği havlayarak bizi uykumuzdan ediyor. Köpek sahibi  hanım köpeğin kılını tüyünü balkondan silkeleyip benim balkonumu mahvediyor yetmezmiş gibi gece yarısı 2-3 gibi süpürge açıyor. Site yeni olduğu için  yönetim planı henüz yok müteahhit geçici yönetim planı hazırlamış o planda da evcil hayvanla ilgili bir ibare yok. Bu durumda belediyenin apartmanda evcil hayvan beslemekle ilgili aldığı karar mı geçerli?  Bu anlayışsız ve  başkalarını rahatsız etmekten zerre kadar sakınmayan komşu müsveddesi için ne yapabilirim?

8
benim sorum dedemin babasının üzerine yapılması gereken tapular dedemin bir kardeşinin çocuklarının üzerine yapılmış babam ve diğer kuzenleri haklarını nasıl alabilir tapuların şimdiki sahipleri paylaşıma paylaşmıyor ayrıca bunu yazan tapu memuru ve muhtar ile azalarına dava açabilir miyiz.

9
babam öleli 10 yıla yakın zaman  oldu ama babamın üstüne köyde mallar vardı ev tarla filan ama amcam kandırıp aldı elinden bununla ilgili ne yapıla bilir bizim ihtiyacımız var dava açsak sonuç alınır mı?

10
İyi günler size bir sorum olacak
 Benim 36 yaşında 3 çocuklu bir teyzem var . Yaklaşık 20 senedir evliler. Eniştem teyzemden habersiz bir kadınla beraber oluyor. Ayrı olarak yine aynı ilçede başka bir ev kiralıyorlar. Eniştem arada bir geliyor yoklamaya. Birlikte olduğu kadının da 2 çocuğu var. Teyzem boşanmak istiyor. Eniştem tehditlerde bulunuyor. Bırakmam seni boşanamazsın gibi sözler sarf ediyor. Şu an teyzem boşanmak istiyor ne yapmalı nereye başvurmalı?
Boşanma davasını Teyzem açısından teyzemin mi açması yoksa eniştemin mi açması daha doğru olur .
Beni bilgilendirirseniz çok sevinirim.

11
adana 3. asliye hukuk mahkemesinde 2009 yılında vefat eden babam mehmet nusret dumlupınar adına 2009/664 esas nolu bir dava açılmıştı.  dava sonuçlandı ve mahkeme kararına göre kazadan dolayı vefat eden kişinin ailesinin talep ettiği tazminat babam mehmet nusret dumlupınarı nda vefatı ve bizim yani ailesinin tazminatı ödeyebileceği maddi durumunun olmaması nediyle tazminat ödenmemesine karar verildi. bugün ise karşımaza bir icraa kararı çıktı. icranın sebebini araştırdığımızda yukarıda bahsettiğim davadan ve talepten dolayı devlet karşı tarafa 10.000 lira para ödediği ve bu paranın tekrar bizden talep edildiğini öğrendik talep edilme sebebide babamın kazaya karıştığı aracın bizde olması olarak söylendi. sorum şu madem arac var diye devlet bizden 10.000 lira para talep edecekti mahkeme kararında neden üstümüzde olan aracı satıp aracın ederi kadar tazminat ödenmesi kararı verilmedi?? hadi devlet durumumuz yok ödeyemeyiz diye 10.000 lira karşı tarafa tazminat ödedi devletin parayı kendisinin ödeme sebebi de ortadayken devlet tekrar neden bu parayı bizden talep ediyor ve haberimiz olmuyor bu olaydan ??   bahsi geçen aracın piysa değeri zaten 6.500 7.000 lira civarı bu işin içinden çıkamadım ben, kafama yatmayan detaylar var yardımcı olabilir misiniz bana ??

12
12 bloktan oluşan sitenin 10 daireli bir apartmanında oturuyorum. site yönetimi çatı katlarının her binanın kendisi yaptırması yönünde karar alınmış.en üst katta oturuyorum ve çatı akıyor. çatı tadilatını apartmanımda bulunan 9 daire kabul edip 1 daire ödeme yapmıyor.1 daire ödemeyince diğerleri de o ödemeden ödeme yapmıyor bu konuda ne yapmalıyım? nasıl bir yol çizmeliyim?

13
Eski eş istanbulda ben ise ankaradayım ve bana istanbulda nafaka artırım davası açmış. İstanbul'a gitmeden Ankara'da nasıl ifade verebilirim.Nasıl bir yol izlemem gerekiyor.

Yayını dinleyin:
 Programın tamamını dinle: Süre 50'

kolaylıklar dilerim...


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANLAŞMALI BOŞANMA DAVALARI PROTOKOL NASIL HAZIRLANMALIDIR Anlaşmalı Boşa...

2023 Yılı Harçlar ve Masrafları

MİRAS PAYI HAK EDENE VERMEK YA DA MAHRUM BIRAKMAK NASIL OLUR ?