Ana içeriğe atla

Dünya Hali - 27 Eylül 2013

Türk hukukunda velayet  

Anne -baba-çoçuk ilişkilerindeki düzenlemeler


Velayet ne demektir?

Hangi davalar velayete konu teşkil eder? Velayet davasın açılırken nelere dikkat edilmelidir. 

Anne Baba ile çocuğun arasındaki hukuki bağ nasıl korunur.

Bu bağdaki değişiklikler neleri yapmayı gerektirir..

Devletin velayetteki gücü nedir?

Mahkemelerden en son velayete ilişkin dava örnekleri ve uygulamada yapılan en sık yanlışlar ve en çok sorulan soruların cevabı...

Av.Bedrettin CANBOLAT
Av.Ferruha   CANBOLAT

 Programı dinle: Süre 50'


Bu programda ayrıca şu sorulara da cevap verildi:

ben 2 gün evvel bir mobilya mağazasından koltuk takımı ve yatak takımı olarak (3 bin tl) sipariş formu doldurdum ki form buna benziyordu yalnız herhangi bir şey imzalamadım , kapora da vermedim sadece ismim ve cep tel , ev tel numaram var acaba hukuken bir bağlayıcılığı olabilir mi ..yada ilerde adıma borç çıkartılabilir mi ?

Kimlik bilgilerime sahip değiller (tc kimlik no , adres, doğum tarihi ..vb) Keza siparişi vermek istemiyorum ve farklı bir mobilya mağazasından mobilya beğenip siparişi geçtim bile . ilerde adıma bu mağazadan bir borç çıkmasından endişe ediyorum ..imza olmaması, adres olmaması, kimlik bilgilerim olmaması, kapora ..vb ödememiş olmam faturanın zaten geçerli olmadığı izlenimini veriyor ama gene de adıma bir şeylerin düzenlenmiş olması beni çok rahatsız etti ..Yorum yapabilirseniz çok sevinirim.



……………………………………………………………………………………………….
   
Karara bağlanmış bir miras paylaşım davamız var,
Sorum = veraset ile ilgili vergi ve masraflarla birlikte TEDAŞ’a borcu olan gayrimenkuller var.
Bu borçların tümü ödenmeden kısmen pay sahiplerinden birisi kendine ait olan payı tapudan üzerine alabilir mi?
şimdiden teşekkür ederim.

……………………………………………………………………………………………..
14,11,2011 Tarihinde özel bir hastanede Anjio teknisyeni olarak 2 yıllık sözleşme ile işe başladım.14,11,2013 tarihi ile sözleşmemiz bitiyor biz sizinle çalışmak istemiyoruz denilerek sözleşme fesih evrakı 20.09.2013 tarihinde tarafıma iletildi.
  Ben imzalamış olduğum sözleşmenin bir nüshasını istedim tarafıma veremeyeceklerini belirttiler ve ben sözleşmemin BELİRLİ zamanlı mı, Belirsiz zamanlı mı olduğunu bilmiyorum.
  Bir avukatlık bürosuna gittim ve bana sağlık çalışanlarına yapılan sözleşmeler belirsiz zamanlıdır denilmektedir  Neden olarak ta yaptığımız işte devamlılık olduğundan dolayı belirsiz süreli denilmektedir.
   Şimdi ben bu ifadeye dayanarak işe iade davası açmak istiyorum. Açmalı mıyım?
   İşyerimde doktorumla sorunum olduğundan sorumlum olan başhekim istemedi. Ondan kaynaklandı demektedir. Hekim ise işe geliş ve gidişlerde ''gece icap vakalarında'' kendime özel araç almam ve onunla gidip gelmemi istediğinden işten atıldım.
   Bununla ilgili bir kez tutanak tutuldu ve ben hastane aracı olmadan gelmekte sorun yaşayacağımı belirttim. Tarafıma bir cevap verilemedi.
   İşe iade davası açsam işime geri döner miyim?
Ben işimi istiyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANLAŞMALI BOŞANMA DAVALARI PROTOKOL NASIL HAZIRLANMALIDIR Anlaşmalı Boşa...

2023 Yılı Harçlar ve Masrafları

MİRAS PAYI HAK EDENE VERMEK YA DA MAHRUM BIRAKMAK NASIL OLUR ?